Forebygging og reduksjon av sykefravær via digitale verktøy

  • Gir kjennskap til sykefraværsrisiko
  • Avdekker hvordan dine ansatte har det på jobb

App for forebygging av sykefravær

Via app-løsningen «Har du det bra på jobb», får du fortløpende kjennskap til hvordan de ansatte har det på jobben og risiko for sykefravær. 

I dagens arbeidsmarked er det viktig å ha et skapt bilde av hvordan de ansatte har det

Forskning tilsier at i dagens arbeidsmarked må man være tettere på ansatte enn kun en årlig medarbeiderundersøkelser. «Har du det bra på jobben» appen ivaretar dette. 

Beregninger av kostnader ved sykefravær

Vet du hva sykefraværet koster din bedrift? Via DNBs sykefraværskalkulator kan du få svaret.

Slik fungerer App-løsningen

1.

Svar på "Har du det bra på jobben" appen

Via egen mobiltelefon eller nettbrett svarer ansatte regelmessig anonymt på spørsmål vi APP - en "Har du det bra på jobben".

2.

Regelmessig oppfølging

Er det utfordringer knyttet til en eller flere av de målte faktorene, er målsetningen at ansatte/teamet selv skal diskutere hva som kan gjøres for å forbedre aktuelt/aktuelle fokusområde (r)

3.

Effekt ved hyppig måling

Erfaring tilsier at når informasjon om sykefravær er på agendaen blir ansatte mer bevisste om tematikken og kostnader knyttet til fravær. I tillegg blir medarbeiderne ansvarliggjort i forhold til hva hver og en må bidra med for å få et inkluderende og sunt arbeidsmiljø.

Få Nyheter og tips om helsefremmende arbeid og sykefravær

Meld deg på nyhetsbrev og få de nyeste sakene rett i innboksen. Du kan når som helst melde deg av.

Rull til toppen